סיכום ישיבת וועד הורים תיכון מיום 16.8.2017

משתתפים:  

דיתה בראונשטיין- מנהלת תיכון שיטים דרכא

אילת ביגר-מנהלת מחלקת חינוך

מור דשן-משנה למנכ"ל רשת דרכא וממונה על הפדגוגיה

דני שטיינר-יועץ ארגוני ומלווה שולחן חינוך

ערן רגב וכלי אסקפה- נציגי צופר

דותן רם- נציג עידן

יעל קרנדל ואורית שלכט- נציגות עין יהב

תמר לנדמן- נציגת צוקים

נועה שחק ואילן פלד- נציגי חצבה

נעדרו:  גיא קפלן (עין חצבה), יקי סלה וטלי אבוטבול (ספיר), הדס מוצ'ניק (עידן), אורי גנות ורובי פרטוק (פארן).

רשת דרכא:

מור דשן נציגת דרכא מסרה לחברי הוועד אינפורמציה על רשת דרכא, דרכי הליווי והעבודה מול בית הספר שיטים. מצ"ב קישור לאתר דרכא - http://darca.org.il/%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%91%d7%aa%d7%99-%d7%a1%d7%a4%d7%a8-%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%90/

עוד נמסר ,לחברי הוועד, כי לפי מדדים רחבים של משרד החינוך שפורסמו בימים האחרונים, בית הספר שלנו ממוקם מעל הממוצע הארצי.

דני שטיינר – יועץ ארגוני:

דני הנחה את הישיבה והציג לחברי הוועד מודל חדש של שותפות בין הקהילה וצוות בית הספר שמטרתו לייצר שפה חדשה, בריאה וחיובית שתשפיע ותשנה את האווירה, התקשורת ואיכות בית הספר והקהילה, כשהמודל הוא שההורים והמורים מגדלים ומחנכים יחד את הילד, בשותפות.

דני הציע לייצר שיתופי פעולה לפי הנושאים שעלו בוועד (נושאים לקידום ושיפור) בין חברי הוועד לבין מורים בעלי עניין.

דיתה בראונשטיין:

דיתה הציגה את ה"אני מאמין" שלה בנושאי שותפות ומעורבות הורים וקהילה. הוועד קיבל דיווח מדיתה על המאמץ והעבודה הרבה שמושקעת בהכנת סגל המורים, השיבוצים והמקצועות לקראת פתיחת שנת הלימודים, על אף הקשיים והשינויים הלא מתוכננים שארעו הקיץ.

 

הוצג מודל שילוב מסלול וולדורף בשכבה ז':

3 כיתות בשכבה (18 ילדים בכל כיתה)  + "הקבצה" של 12 ילדים  ממסלול וולדורף שתשתלב בתוך כיתות ז' לסירוגין- לכיתה ז3' תהיה מחנכת אחת עם מחנכת נוספת שתלווה את ילדי ה"הקבצה" ממסלול וולדרוף – המודל ממתין לאישור משרד החינוך. אופן שיתוף הפעולה עם מסלול וולדורף על פי הנחיות משרד החינוך.

הועד ביקש ללוות מקרוב ולבחון את דרכי השילוב של המסלולים.

סוכם כי מלבד המנהלת ישתתפו נציגים נוספים של ביה"ס בישיבות הועד. דיתה מסרה כי יש קושי לקיים את הישיבות בימי שני, שאז יש ישיבות צוות, ולכן ביקשה לנסות לשנות את מועד הישיבה הקבוע, על מנת לאפשר לנציגים נוספים של ביה"ס להשתתף בישיבות.

דיתה הציגה בפני הוועד את החשיבות והצורך ב"שינוי השפה" בתוך הקהילה, ברחוב ובבתים הפרטיים ומעבר לשפה חיובית של הערכה, הצלחה וכבוד לבית הספר ולמורים. לנו כהורים יש אחריות על מה שהילדים שומעים בבית. שדרים ומסרים חיוביים כלפי ילדינו יקלו על יצירת שינוי ושיפור בית הספר.  

אילת ביגר:

בראשית הדברים אילת הביעה הערכה רבה לדיתה על התגייסותה למען הצלחת בית הספר.  אילת הדגישה את תהליך הלמידה והשינוי בעזרתו של דני שטיינר שמלווה את הקמת "שולחן חינוך" .

אילת דיווחה לוועד על שיתוף פעולה פורה עם דרכא ועל ליווי מקצועי לבית הספר כשותף מקצועי וקשוב. אילת העלתה את חשיבות תפקידו וחלקו של הוועד הנבחר ביצירת השינוי וביקשה ליצור בהמשך השנה מפגש של הוועד עם הליווי המקצועי של דרכא ומפגשים קבועים ושוטפים בין מנהלת החינוך, מנהלת ביה"ס ויו"ר ועד הורים.

חברי הוועד:

חברי הוועד, על מנת ללמוד, התמקדו בעיקר בשאלות וסוגיות טכניות של דרכי עבודה, נהלים, תפיסות עבודה, סמכויות ושיתופי פעולה.

סוכם שיופץ בתחילת השנה תקנון התנהגות וכללי משמעת, שייאכף על ידי צוות בית הספר בגיבוי ועד ההורים, ליצירת סביבת למידה מיטבית.

חברי הוועד הצטרפו לדברי ההערכה כלפי דיתה והתגייסותה למען בית הספר והצלחתו.

חברי הוועד הבטיחו לפעול מצידם למען יצירת שינוי חיובי הן בתוך בית הספר והן בקהילה תוך בניית אמון הדדי בין כולם.

חברי הועד מודעים למתח לקראת פתיחת שנת הלימודים ומבקשים מההורים להתאזר בעוד קצת סבלנות ולתת לצוות בית הספר לסיים את מלאכת השיבוצים והתכניות לשנה הקרובה.