דף לקהילה חודש פברואר

 

דף קשר חמישי – חודש פברואר

 

סיום מחצית א' של שנת הלימודים תשע"ח אופיין בבגרויות החורף בהן נבחנו תלמידי שכבות יא-יב ובחלוקת התעודות לכלל תלמידי בית הספר. אני מבקשת להודות לכלל הצוות אשר משקיע את כל מרצו לטובת ילדי הערבה למען יזכו                   בחינוך ולמידה משמעותיים.  במסגרת יום המו"פ השתתפתי בטקס חלוקת המלגות ע"ש יאיר גוראון ז"ל. מדובר במלגות לסטודנטים ותלמידים מצטיינים. שלוש תלמידות כיתה יב' מבית הספר-, יהל דדון, תמר פיטשון וניצן קלומק קבלו מלגות בזכות עבודות הגמר שהן כותבות . התלמידות בחרו לערוך מחקר ולכתוב עבודת גמר לצד לימודיהן האינטנסיביים במגמות השונות ובנוסף ללימודי אנגלית ומתימטיקה ברמה גבוהה. זהו אתגר גדול, המחייב אחריות גדולה מצד התלמידות וכמובן את תמיכת ההורים ועידודם (בנוסף לתמיכה הבית-ספרית).  לעבודת הגמר ערך מוסף גדול מאוד בפיתוח כישורי לומד עצמאי, חקרני ואקדמאי ומאפשר לתלמידות להעמיק את הידע שלהם בתחום הדעת בו בחרו להתמקד בעבודת הגמר. כבוד גדול לתלמידות, למשפחותיהן וכמובן לביה"ס לקחת חלק במעמד חגיגי זה. אני תקווה כי בשנים הבאות תלמידים נוספים שלנו יבחרו לערוך מחקרים ולכתוב עבודות גמר בתחומים שונים, עבודות אשר תפתחנה את הדרך למעמד חגיגי זה.

 

לקהילת תיכון שיטים דרכא שלום וברכה,

 

 

 

 

 

 

 

ביום חלוקת התעודות  אשר התקיים במקביל ליום המו"פ הראשון והיה יום לימודים לכל דבר, לא מעט תלמידים בחרו להיעדר מביה"ס (ללא ספק בגיבוי ההורים). לקראת הנפקת התעודות, מורי ביה"ס עבדו שעות רבות על מנת שהתעודה תשקף בהישגים ובהערות את תפקוד התלמידים. המחנכים עבדו לילות כימים על מנת שכל תלמידה ותלמיד יזכה                         בתעודה מכובדת ומשמעותית. בעת חלוקת התעודות, קיימו המחנכים שיחות אישיות עם כל אחת ואחד מהתלמידים,                   לקראת מחצית ב'. היעדרותם של חלק מתלמידי ביה"ס מעבירה מסר מאד לא מכבד למורים. כמו-כן אני רואה כאן מסר                 כפול שלכם ההורים , אשר מצד אחד בודקים את ביה"ס ובכל פעם שיש שינויי מערכת מרימים גבה או אף מתלוננים אך                חלקכם מאפשרים לילדיכם בקלות רבה להיעדר תכופות מביה"ס. אנו בביה"ס עושים מאמץ גדול לקיים שגרת לימודים                   תקינה, בה מילויי המקום יהיו משמעותיים ובדרך כלל אנחנו מצלחים בכך . המסר העובר בקרב התלמידים ומגיע גם                    הביתה שכל שיעור שנכנס מורה מחליף הוא שיעור חופשי אינו מדויק. הנושא נבדק ומטופל באופן שוטף.

 

 

אנו בפתחה של מחצית ב' אשר מאופיינת בשינויים במערכת.  הנובעים מסיום בגרויות החורף וכמובן מהרצון והיכולת          לעבות את המערכות של חלק מהשכבות.                                                                                                                               נבנתה תכנית העשרה ומצוינות, לתלמידי שכבות ז'-ח' – תהיה למידה רב תחומית סביב נושא הזמן. הלמידה תהיה                              במקביל ללמידה השוטפת בכיתות. תכנית זו מתאפשרת הודות לשיתוף הפעולה עם החווה החקלאית . אני מבקשת                                  להודות לעדי קינן ולרחלי ברדו על בנית התכנית והובלתה קנטור על בנית לוח המבחנים , באופן מקצועי המתחשב בכל                         הצרכים , ועל תפעולו השוטף לאורך המחצית.

 

 

בקרוב מאד תפורסם לכולם מערכת המבחנים למחצית זו. בחטיבה העליונה זו מערכת מאד מורכבת, שכן בסמוך לחג                                  הפסח מתחילות בחינות המתכונת והבגרויות. כחלק מהלקחים של מחצית א', ננפיק לכל שכבת קובץ בחינות מסודר                          אשר יאפשר לתלמידים ולהוריהם להכיר מראש את לוח הבחינות ולהיערך נכון לקראתו. חשוב לציין כי הלוח דינמי,                     ועשויים להיות בו שינויים בעקבות צרכים שלא היו צפויים מראש. התעדכנותכם השוטפת חשובה ביותר.                                                                                                אני מבקשת להדגיש כי נוכחות התלמידים בבחינה הינה חובה. רק סיבה מוצדקת כמו מחלה (באישור מרפאה בלבד)      מיונים שונים או טסט מאפשרים לתלמידים היבחנות במועד ב'. היעדרות מבחינה בשל נסיעה – אינה מאפשרת מועד                בחינה מיוחד. אני פונה אליכם ההורים, הימנעו ככל הניתן מנסיעות בזמן לימודים. כל היעדרות כזו פוגעת בילדיכם. זה                  המקום להודות לכרמית קנטור על בנית לוח המבחנים , באופן מקצועי המתחשב בכל הצרכים , ועל תפעולו השוטף                      לאורך המחצית.

 

 

 

 

 

 

בימי המו"פ, תלמידי שכבת יא' – עבדו במתחם תחנת יאיר באופן אינטנסיבי בניקיונות וסדרנות . על המלאכה ניצחו                     מחנכי השכבה הנהדרים, עמית רוזנשטיין וטל מצפון. מטרת עבודה זו ואחרות לאורך השנה היא גיוס כספים למימון חלקי                       של ההכנה למסע לפולין ושל חלק מהוצאות המסע. אני רואה במסורת זו ערך מוסף : התלמידים לומדים שיש לעבוד קשה                  כדי  להגיע למטרה. אני מבקשת להודות לצוות בית הספר ולהורים שהיו שותפים בלווי התלמידים במשימה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ל

 

 

 

 

 

בשבוע הקרוב מציינים במערכת החינוך בארץ את שבוע הגלישה הבטוחה. הנושא המרכזי השנה הוא נושא הסייבר ואבטחת מידע. גם תלמידינו יקחו חלק בפעילויות בנושא וילמדו עליו במהלך השיעורים השונים.

4/2 – במהלך הבוקר התקיימה לשכבות ז-י פעילות של בטיחות בדרכים. פעילות זו הודות לשיתוף פעולה עם נדב                          אילון קב"ט המועצה אשר אמון גם על נושא זה. היה יום משמעותי ומענין.

5/2 , 7/2 –  יום של סדנאות עמיתים בנושא מניעת התמכרויות.  את הסדנאות המיועדות לשכבות ט' ,י'  מעבירים                     תלמידים נבחרים מהשכבה  שלקחו זאת על עצמם .פעילות זו מסיימת את העיסוק הייעוצי בתחום ההתמכרויות                          שבמסגרתו, בחודש שעבר נסעו התלמידים לביקור ב"רטורנו".  תודה לענת על הובלת הפרויקט ולטל על הסיוע.

 

 

הכנה לצה"ל לתלמידי י-יב':

כחלק מהכנה לשירות צבאי משמעותי בחטיבה העליונה תלמידי שכבת י' ישתתפו ביום הכנה לגדנ"ע אוויר ב- 15/2,                   תלמידי שכבת יב ייפגשו עם אהרון נרקיס פדוי שבי ממלחמת יום הכיפורים ב-14/2, ותלמידי שכבת יא' ישתתפו ביום בעקבות לוחמים בבסיס שיבטה ב - 20/2. בית הספר רואה חשיבות גבוהה בחשיפת התלמידים למגוון רחב של                      אפשרויות השירות ובהכנתם לקראת המיונים והשירות הצבאי.

 

 

 

 

 

 

 

 

18/2 - זהו יום למידה בחרום המתקיים בכל הארץ. במסגרת יום זה מתבקשים כלל תלמידי הארץ להיכנס לשיעורים                   מקוונים שונים ולבצע פעילויות. הנחיה ברורה לתלמידים תינתן לקראת יום זה. אנו זקוקים למעורבותכם ההורים,                  בעידוד התלמידים להיכנס ולבצע את המשימות השונות כהלכה.

20/2 – ביום זה יתקיים תרגיל התגוננות ארצי בכל מוסדות החינוך בארץ בו נתרגל ירידה למקלטים.

21/2 – כחלק מפעילויות ביה"ס לציון "70 שנה למדינה" נקיים יום משחקי ילדות בהובלתן של טליה, זהבה וגליה                    לוי במהלך התקופה הקודמת ליום זה ישחקו התלמידים ואנשי הצוות במשחקי ילדות שונים כמו חבל, קלאס,                         תפסוני, 5 אבנים ועוד .

27/2 – נציין את חג פורים בהפנינג בשעות הבוקר בהובלת מועצת התלמידים ובמסיבה לכלל התלמידים בשעות                      הערב. במהלך הימים הקודמים לפעילות זו יתקיים מדי בוקר "בוקר טוב" פורימי בהובלת תלמידי שכבת יב'.

28/2-3/3 – חופשת פורים

 

 

כפי שבולט בכל דפי הקשר הנשלחים, ביה"ס מקפיד לשלב בלמידה השוטפת , "הרגילה" , גם למידה דרך סיורים או                    בדרכים מגוונות אחרות (דרך פרויקטים, סרטים ועוד). כאשר אנחנו מקיימים סיורים לימודיים, ההיערכות מאד מורכבת והעלויות גבוהות. לצערי הרב יש לא מעט תלמידים אשר בוחרים (בגיבוי ההורים) שלא לקחת חלק בימי לימוד אלה.                          אני פונה אליכם, ההורים, ומבקשת לעודד את ילדיכם להשתתף בכל הפעילויות שלנו . במידה ויש קושי נקודתי סביב פעילויות כאלה, אני מזמינה אתכם ההורים לפנות ולהיעזר בצוות.  אני רואה קשר ישיר בין סך הפעילויות החוץ בית                   ספריות אליהן יוצא תלמיד במהלך שנותיו בביה"ס לבין הכנה ליציאה הארוכה למסע לפולין.  יהיה לי קשה מאד לקחת אחריות על תלמיד אשר באופן קבוע אינו משתתף בפעילויות חוץ בית ספריות, ולאפשר לו לצאת למסע לפולין (כאשר                     איני יודעת כיצד התלמיד מתנהג בסיטואציות מורכבות ומחוץ לאזור הנוחות שלו).

 

 

ולסיום, אני פונה אליכם ההורים, לקחת חלק במיזם הכפתורים של תלמידי שכבת יא' ומועצת התלמידים ולהעביר                         לביה"ס כפתורים המצויים בביתכם.

מאחלת לכולם מחצית מעניינת ומשמעותית,

דיתה בראונשטיין

מנהלת בית הספר.

 

 

 

מאחלת לכולם מחצית מעניינת ומשמעותית,

דיתה בראונשטיין

מנהלת בית הספר.

 

 

 

בעת כתיבת שורות אלה, מרחפים צווי פינוי על משפחותיהם של תלמידינו הבדואים המתגוררים מול עין חצבה. צווי                      הפינוי ייכנסו לתוקפם ב- 1/3.                                                                                                                                         במהלך החודש הקרוב נעסוק בכיתות בנושא זה, תלמידי מועצת התלמידים יובילו מהלכי הזדהות עם חבריהם                      הבדואים ויקדמו פעילויות שונות בהקשר לפינוי.                                                                                                                         כולי תקווה שהפעילויות השונות, יבטלו את רוע הגזירה.

 

 

עד ליציאתנו לחופשת הפסח ב-22/3 צפויות עוד פעילויות רבות ומגוונות : שכבת ט' תיקח חלק פעיל ביום המדע                    המתקיים בערבה ב- 15/3 , תלמידי שכבת יא יצאו למסע בן 4 ימים משואה לתקומה בתאריכים 19-22/3. על כל                  אלה ועוד אעדכן לקראת התרחשותם.

 

 

סיורים לימודיים וערכיים המתוכננים לחודש הקרוב:

6/2 – תלמידי מגמות מדה"ח , פיסיקה וביולוגיה (י') נמצאים בסיורים לימודיים. תלמידי שכבת ח' – ביום נסיעה                           המשלב ביקור במשתלת חישתיל וצפייה בסרט "פלא".  אני מודה לאילן פלד על ארגון ביקור חשוב זה המחבר את                      ילדינו לעשיה היומיומית של הוריהם.

14/2 – תלמידי שכבת ט' יצאו לסמינר חברתי/ערכי בשדרות בנושא ההתמודדות של תושבי עוטף עזה עם המציאות המאיימת לאורך השנים. ביום זה תלמידי יב' ייפגשו עם פדוי שבי, כחלק מהכנתם לשירות צבאי משמעותי.

15/2 – שכבת ח' בסיור לימודי במוזיאון המדע בירושלים.